Wednesday, October 03, 2012

Project: Reuse. Go green.

Assalamualaikum.

"Bumi semakin tenat." Kita dah biasa dengar, kan? Tapi apa tindakan kita? Should we just sitting here: wait and see?

The concrete is agressively "loading", to replace our green scenery. We've got lack of that calm places, especially in this urban area. That frighten me out (and the activist, of course) somehow.

Keluarga saya mengamalkan kitar semula. Dulu masa belajar kat U pun saya akan suruh kawan-kawan saya kumpulkan kertas-kertas assignment, nota dan exam kat saya untuk dijual (sebab diorang pun nak bawa balik kampung memang satu lori pun tak muat la..).

Jadi, saya pun meluangkan sedikit masa saya untuk make over buku-buku lama... Sebab kalau tengok, buku-buku ni elok cuma bila tengok lagi sekali rasa nak buang pun ada,hehe.. To avoid that kinda feeling, saya pun guna semua bahan-bahan yang saya rasa nak buang tapi sayang (entah apa-apa).




Projek I. Bahan-bahan (wahh, macam nak masak pulak): buku log lama, pembalut hadiah yang dah berkedut-kedut, reben dari bunga telur, apa-apa lagi yang sepatutnya. Lepas tu, buat la sesuka hati, asalkan buku tu nampak elok sikit.

Gambar selepas make over dah broken. Nanti saya tangkap gambar baru untuk letak kat sini. Tu je, wassalam.

No comments: